Ett gott skratt....

...förlänger livet, sägs det. Jag är beredd att hålla med. Var på Järnarevyn igår kväll. Vad underbart lokalpatriotiskt det kan vara.....och ska vara. Det var länge sedan jag skrattade så mycket....skämdes till och med för "grannen" som satt bredvid....så mycket skrattade jag. Det fanns allt i föreställningen....sång, dans och alla roliga skämt. Bäst av allt ,tycker jag, är hon (nu kommer jag inte på namnet) -frå finnmarka, som alltid är med. I år hade de startat en fallskärmsförening och flugit över ålands hav....eller var det möjligen Sollerön??? Ja herre gud.....Jag har svårt att sitta för min värk. Både när det gäller vanlig stol och i bilen. Igår började värken komma i början av föreställningen och jag tänkte att jag får nog lov att gå ut, men när jag började skratta åt alla tokigheter så gick det över. Förmodligen rörde jag kroppen så mycket av skrattet att allt mjukades upp.
Idag då....tja....marmeladkokning, lingonsaftkokning, chokladpackning och akupunktur hos sjukgymnasten på eftermiddagen och så till Lavendel för att fylla på deras förråd av choklad och marmelad. Åh...höll på att glömma...idag ska de ringa från Lilla Europa och tala om utifall att de vill köpa varor av oss. Håll tummarna....eller inte. Har kommit på att egentligen gör det inte så mycket om de säger nej.....Jag tror nämligen att våra produkter kan försvinna i mängden av alla flaskor och burkar de redan har i sortimentet. Om de säger nej har jag andra förslag på butiker. Nu? Kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0