I väntan på snön.

Klockan är 6.38 och jag har just druckit morgonens första kopp kaffe. Ute är det bara -2 grader och det är tyst och stilla i Borlänge. Det här är min tid på dagen. Jag älskar tidiga, ensamma morgnar. P sover och vill ha väckning när jag kommer hem från mitt läkarbesök 8.30. Sedan drar vi mot Valbo och IKEA. Idag ska det handlas julklappar. Har en lång lista på det som ska hittas.....måste hittas!!!!!Snön skulle börja komma in söderifrån idag och jag hoppas vi får en släng med av den. Vill ha lite vitt nu.
Eftermiddagen ska ägnas åt packning av marmelad och saft som ska visas i morgon på Lilla Europa. Det gäller att vara väl förberedd och att kunna prata för varan. Tror att jag kan det.

Ni kommer väl ihåg sommaren? Lagom med värme och för mycket mygg...men vad gjorde väl det. Det är glömt nu och vi väntar in vintern...och ser fram mot nästa sommar.

Vi syns om några timmar igen....och kom ihåg....lev som om det var din sista dag.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0