Ibland lyckas man glömma tiden en stund...

...det hände mig idag...och vad skönt det var. Vi satt i Falun på kalas...de levande ljusen spred värme i varje vrå...småprat i vart och varannat hörn...småbarns lek och kaffesmaken mot gommen gjorde att jag bara njöt. Jag visste att jag borde hem....och jobba, men tanken försvann innan den landat i hjärnan. Det gäller att ta till vara gånger som denna....att spara minnet av att det behövs lite lugn och avslappning ibland.
Hemma i verkligheten igen....Unge Herr Marmelad har gräddat pannkakor.....bleka pannkakor....som jag älskar. De ska vara bleka och feta....Inte världens nyttigaste mat....inte nyttig för fysiken....men ack för själen....och idag är det själens dag.
Det blir inget mer jobb idag....varför ska jag det när jag inte måste. Kan ju göra det i morgon istället.

Nu ska jag krypa i flanellpyjamasen....stoppa fötterna i de lurviga tofflorna och bara hasa ner i soffan...eller sängen, för att se något skräp på tv. Kanske somnar jag till Peter Habers stämma som Beck...eller så slumrar jag till reklamen och goda kakor som bör doppas i mjölk......ska nog köpa sådana i morgon förresten. Någon reklam ska man väl gå på.....God natt på er.


Kommentarer
Postat av: ToastKerstin

Har sagt det förr...du har ett så otroligt målande sätt att berätta dina tankar och funderingar så man förstår precis hur du menar, det är en fröjd att läsa din blogg Maria :)

2010-11-21 @ 22:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0