Ibland....

...är det långt mellan blogginläggen...som idag t ex. Jag tog min kaffepaus vid älven i morse. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Troligtvis höll de på med något underhållsarbete vid Domnarvets järnverk för det var ett väsen utan dess like därifrån. Men...kaffet var gott...Det kom lite morgonpigga människor och gick förbi, men de störde mig inte mer än att jag funderade på vad de ska tro om mig....medelålders kärring som sitter i lätt duggregn vid älven och dricker kaffe....
Sedan var det farsdagsfika hos svärfar med fru....gott...och fettbildande...som vanligt, men jag åt med god aptit. Därifrån raka vägen till (snart) nyöppnade restaurangen Lilla Thai i Kvarnsveden. Det är våra vänner Nitnoy och Micke som öppnar där till veckan och så behövde de några som skulle provsmaka menyn......(räcker upp handen)...vi vill!!!! Gott var det...gå dit och ät eller hämta en låda hämtmat om du inte kan sitta ner en stund.  Gamla Gulan är det som fått nytt utseende och ny inriktning...thai. Nu ska jag strax ner till Jax och titta på en bäddsoffa som jag hittat på blocket. Tror att den kan se lite sliten ut...och då blir det ingen affär, men jag ska iallafall kolla. Sedan sängen. Höres.

"Min" lilla avslappningsplats vid älven.

Micke och Nitnoy...som öppnar Lilla Thai i Kvarnsveden nästa vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0