Liiite stressigt idag.....

....och det mesta beror på mitt dåliga minne. Men, vi tar det från början.........8.30 skulle jag vara på vårdcentralen. Hade ju skrivit världens argaste brev angående förra gången jag var där. Det var då läkaren var mer intresserad av vad jag jobbade med än av vad jag hade för fel. Han pladdrade på och jag fick inte en syl i vädret....jag som kan vara hur stickig som helst kände mig som ett utskitet lingon när jag gick därifrån. Den här gången fick jag en AT-läkare. Hon var hur bra som helst...om det var för mitt arga brev eller hennes början på läkarbanan vet jag inte, men det spelar ingen roll. Hon gick igenom hela mig. Till slut skulle det tas nya prover.....suck. Vet inte om jag sagt det förut, men att sticka mig är ingen lek. Jag föddes nog utan ådror....något amöbalikt. Det brukar sluta med att hela lab-personalen är engagerade. Den här gången gick det efter....säg....femte försöket. Nu för tiden letar de andra ställen än armvecket att sticka mig på. Nåväl....det gick bra. Inväntar provsvar....tar nya mediciner och ser vad som händer.
Kom hem efter två timmar och då skulle vi till IKEA. När vi stod med kläderna på skickade Millis ett sms.....du kommer väl ihåg mig idag?! Va? Åh nej....hade glömt att jag skulle skjutsa henne och hämta bilen som stod på verkstaden. -När ska bilen hämtas?- Vid fyratiden....OK då hinner vi till Valbo.
Tur att jag hade en lista med mig på vad som skulle handlas. 45 minuter tog det att handla och äta på det där världsberömda hamburgerstället. P uppskattade snabbheten. Sa att sådana här shoppingrundor kunde han gärna följa med på flera gånger....tror jag det!!!
Har hämtat Millis bil i snöyra och nu ska jag iväg och storhandla. Fördelen med att det vräker ner snö, är att det är så lite trafik ute. Är nästan ensam på vägen. Hörs om en stund igen då......

Kommentarer
Postat av: Millis

Men fy! Jag är en hemsk människa :s Vi skulle ju ha tagit det en annan dag eller fixat annan skjuts :s Hur tusan hann ni äta OCH handla på 45 min???? Jag hade inte ens hittat toan på den tiden :p

2010-11-09 @ 22:35:36
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0