Mätt och belåten.

Visst var det gott....julbordet på Dössberget. Nu sitter jag här igen med ångest och utökat bukfett....men vad gör väl det? Ingenting...jag har njutit av god mat och trevligt sällskap hela kvällen. En sak bara....vi skulle ha börjat med efterrätten...det får bli nästa gång. Måste lägga om taktiken lite för att orka mest av det man gillar bäst.
I morgon bitti börjar stressen igen. Packa, packa, bygga, plocka upp, frysa......ja ni fattar va? Hjärtinfarkten är nära...men sen...efter nyår...då ni, då ska jag vila...tror jag.
Gorm, som kanske ska heta Gabriel, mår bra. Får nog komma hem snart...vad jag ska gosa med världens underbaraste barnbarn. Jag ska lära án allt jag kan....som en viss björn Baloo sa en gång. Nu plockar vi fram de pedagogiska leksakerna, färgkritorna och stoooora papper. Här ska skapas.
Nu ska jag sova...hoppas jag. Måste det om jag ska orka med morgondagen. Vi hörs så fort jag får tid i morgon. God natt.

Livets efterrätt....underbart.

Dössbergets efterrätt....gott, men farligt!!!

Mätta och belåtna, på väg hem....och det är faktiskt snöflingor som dalar i bilden. Man skulle kunna tro att jag tagit ett dåligt kort....med fläckar på....men det är snö......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0