Natt i antågande.

Ja, det är väl bäst att krypa till kojs. Det har varit en lång dag med mycket jobb. Vi har kokat lingonsaft och tempererat choklad som vi doppat knäckebröd i. Det drar ihop sig till julskyltning och då gäller det att ha ett lager. Det stora problemet just nu är att jag är inne i ett skov av värk. Det är en sk röd period, dvs den värsta värken på skalan. Inga tabletter hjälper och det enda som lindrar lite är promenader och det finns det inte tid till när man står och passar en stor kittel med lingonsaft så att den inte ska koka över. I morgon ska jag träffa ryggteamet på Falu lasarett. Kanske de kan komma på något bra som lindrar för mig. Vi får se....tror inte så mycket på sjukvården nuför tiden.
Det blåser isande vindar ute och vem vet, kanske får vi snö. Det vore skönt. Det är inte många centimeter som ligger på marken. Någon decimeter skulle sitta fint.
Nu ska jag och katten Lillebror dra oss mot sovrummet. P ska titta klart på hockeyn....sen blir det väl några timmar dator för honom....som vanligt. Men i morgon får han inte sovmorgon som han brukar. I morgon har han lovat att ta hand om disken tills jag kommer hem från lasarettet....kors i taket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0