Ro i stugan.

Så blev det kväll igen. Lugnet har infunnit sig.....Katten Lillebror ligger på sina kuddar i soffan och snarkar. Jag hör honom....det låter så avslappnat. Ljusen på bordet har snart brunnit ut, men de har gett oss lite stilla ro så här i början på natten. Jag borde gå och sova nu...är så trött, men något håller mig tillbaka....det är nog tystnaden. Den påminner om mina sömnlösa nätter då jag vandrat runt i stan i hopp om att hitta sömnen. Älskar stillheten...ensamheten och lugnet.
Kanske det inte blir så mycket sömn inatt...vem vet. De senaste nätterna har jag knappt sovit alls. Smärtan har varit ihärdig. För bara några månader sedan hade jag små trick att ta till för att lura bort värken, men det fungerar inte längre. Nu är det som det är. Men jag kan glädjas åt rader av glöggflaskor, som väntar på leverans. Det blev mycket gjort idag...ser det på mina händer som är blåfärgade av bär. I morgon blir det citronsyrabad för fingrarna.

Den här bilden är väl stillhet? Älven...hemma i Vansbro. Nu ligger isen över vattnet och snön har bäddat in hela samhället. Kan fortfarande höra knastret från skorna när man gick sin vända runt "byn" en kall vinterkväll, som tonåring. Har man fått åldersnoja tro....plötsligt är ALLT så bra därborta. Längtar hem.

Nä, nu blev det väldigt sentimentalt....vi tar och piggar upp oss med John Lennon istället.
Nu måste jag sova...god natt på er. Kaffe? Näe...inte nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0