Täckbyxväder.

Minus 9 grader....va skönt. Jag gillar när det är lite kallt. Nu åkte täckbyxorna fram när jag skulle skjutsa Virre till bussen.
Igår kväll försökte jag blogga, men som vanligt hade jag och Telia en konflikt. Det funkar inte alltid som vi vill....men de har lovat att fixa det den här veckan. Vi får väl se........
Idag är det kontorsdag för P och jag borde koka morotsmarmelad, men eftersom vi ska vara i Falun klockan 14 så är det nog ingen idé att börja med något sullande. Får ta det i morgon istället. Det finns annat att göra. Ska fylla i papperen till miljökontoret i Vansbro och skicka in dem. Bara en formalitet. Tillståndet har vi ju, men det ska vara papper på allt.......Först av allt är det lite kaffe som gäller och så en vända till sjukgymnasten för lite träning. Vi hörs framåt förmiddagen då........

Så här der det ut i Hulåns ordenshus...vår "marmeladfabrik".

...och så här kan man också ha sitt hem...på en cykel. Gubben hade sällskap av sin hund. Den hade en egen plats i korgen fram på cykeln.

Lite kalasbilder från igår.....Jan, Tina och Virre.

....Försten, Millis, Gorm och P.

...och så det där som sätter sig runt magen......Virres egenkomponerade bakelser.......


Kommentarer
Postat av: //barbro

Vilken fräsch Marmeladfabrik, hoppas jag får komma på studiebesök någon gång!



Jag känner igen cykeln och hunden ! Hunden och hans husse bodde i Arvidsjaur i vintras, tältade vid järnvägen. Hunden heter Blackie och husse kommer från Österrike.

2010-11-08 @ 12:43:15
Postat av: Millis

Oj jisses. Sådär stor är väl inte magen? ^^

2010-11-09 @ 15:36:50
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0