Fart på kärringen.

Tänk att det fortfarande är lite fart på kärringen. Nu har jag packat mina saker och sängkläder...har varit och handlat det där sista...ni vet...hårspray i liten flaska och kattmat till Lillebror och sånt....På listan stod det lösögonfransar, men där bangade jag. När jag stod och höll i dem så kom ångesten krypande....:Jag kommer aldrig att få fast dem....ska en gammal tant ha lösögonfransar...är det nödvändigt? Nä, det blev inga. Har jag klarat mig i snart 50 år utan så var det väl sjutton om jag inte skulle fortsätta att vara mig själv. Däremot så slank det med en liten guidebok om London. Kan väl vara bra att ha?
En sak bara...som gav mig huvudvärk: trafiken i stan på eftermiddagen. Att man aldrig lär sig. Bilar överallt....och ingen kan blinka i rondeller heller. Hur sjutton fick dom körkort? Svor mig igenom alla korsningar och cirkulationsplatser, men nu är jag hemma...hel och ren. Ja, jag är faktiskt ren också. Tog en välbehövlig dusch här på eftermiddagen. Hett vatten...och då menar jag hett. Jag och Virre vill ha en temperatur som påminner om den där varma källan i risreklamen, ni vet. P har vrålat många gånger då han gått in i duschen efter någon av oss. Han lär sig aldrig.
Nu ska jag ner i källaren och leta på våra tandborstar. Vad de gör i källaren? De ligger där för de hör hemma i vår marknadshygienlåda. Den som vi har alla hygienartiklar i när vi är ute på vägarna. Återkommer.

Kommentarer
Postat av: brittmarie

Håller med dig angående BLGs trafikanter höll på och krocka två ggr idag för dom kan inte använda blinkers och absolut inte köra i rondeller vet inte vad det är för fel på folk i BLG!

2010-10-19 @ 17:40:38
Postat av: Millis

Jag stör ihjäl mig på folk som inte blinkar! Speciellt när bilen lägger av bara för att man får lov att stanna och sen upptäcker att dom skulle svänga iaf så man kan köra ändå. De är bara så dumma. Hur svårt är det att röra ett finger för att blinka ur en rondell. :/

2010-10-19 @ 22:35:19
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0