Frid å fröjd i stugan.

Här har vi det höstmysigt må jag säga. I hela lägenheten luktar det blåbärssaft och den rinner just nu ner genom sildukarna...P spikar kabelkanaler för glatta livet och det blir så fint. Om någon timme är alla måsten klara och jag kan börja med mina projekt......Varje gång jag skriver att jag snart ska börja på något jag vill, så dyker det upp fler "måsten" i huvudet. Vad är det för fel? Är det jag som är glömsk eller hittar jag bara på saker? Ni lär väl få höra hur det blev till slut.
Glömde att visa er bilderna från igår då vi var och köpte biodlingsredskapen i Snöborg, Dala-Järna.

Först dök det upp en älgjägare efter vägen. Han satt på en mjölkpall och hade något i sikte....

...nämligen en jätteälg som stod på andra sidan vägen. När vi sedan åkte över Älgberget såg vi massor av levande älgjägare...dock inga levande älgar. Nu....sockring av saft.


Kommentarer
Postat av: kicki

ha vilka roliga bilder. vem har gjort sig mödan till gubben och älgen?

2010-10-16 @ 14:52:49
Postat av: Millis

Vadå är han inte riktig?

2010-10-16 @ 14:59:24
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0