Höstmys.

Sen natt...och tidig morgon. Vaknade vid 6, men kunde ligga kvar en stund. Det luktar fortfarande vitlök i hela hemmet och jag som är så hungrig får inte smaka något. Men det gör inget för om en liten stund ska vi åka till Toastkerstins vagn och inta en riktigt god frukost bestående av toast. Måste ju smaka härligheten som hon säljer.
Maran har ridit mig inatt. Låg och tänkte på mögliga marmelader och jäst saft. Tänk vad hemskt det skulle vara om allt gick åt pipan....nu när vi kommit igång på riktigt. Det kanske bara är bra att man har lite noja....man anstränger sig kanske ännu mer då, för att få allt bra.
Ikväll ska vi ut pa galej. Vi är bjudna av Toastkerstin och hennes Ove till Falun på mat. Det var länge sedan vi åt ute, om man bortser från alla munkplatser man varit på och gått ut och ätit i munkdoftande kläder. Idag ska jag vara nyduschad och klädd i något annat än arbetskläder. Vad roligt det ska bli.....och gott. Nu ska jag väcka P...det är väl dags tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0