Lördag hela veckan.

Idag är det lördag och jag känner ingenting. Det är nackdelen med att först jobba som en tok vardag som helg och sedan vara ledig varje dag. Man känner liksom inte att det är helg. Jag har iallafall gjort ett försök att känna efter. Har nämligen varit till affären och köpt lite god mat som vi ska äta till kvällen. P ville ha Bananasplit till efterrätt och sedan åkte det ner en billig fläskfilé i korgen. Till det en potatisgratäng. Det blir en gratäng med cheddarost och ostsås i. Vi har fått en cateringbeställning på just den gratängen till den 30/10 och nu måste vi uppdatera våra kunskaper i gratängtillverkning. Beställningen är på 55 personer och det vill till att tillagningen sitter som en smäck när det gäller. Det ska nog gå bra.
P kom hem sent igår kväll. Det blev vagnköp för Toastkerstin. Va skönt för henne. Nu är det bara att köra igång. Om ni ser en vagn som säljer toast med Västerbottenost och kantareller.....köp. Kan det bli godare? Lycka till Kerstin!
Dagen då? Ja, jag har flera idéer om vad jag ska göra, men det lutar åt att börja inreda hallen. Ska skruva ner den befintliga hatthyllan och tillverka en ny. Först måste jag nog rensa bland alla kläder som hänger där. Hoppas jag hinner med det så att ni får se resultatet ikväll.
Nu ska jag ta en kopp kaffe och läsa Pralin...sedan dusch och så är det bara att börja "jobba".

Kommentarer
Postat av: brittmarie

har ni matcatering occkså !!!

2010-10-09 @ 21:07:06
Postat av: Maria

Ja det har vi. Inget vi går ut så mycket med, men det brukar bli lite julmackor och julmat till vissa företag.

2010-10-09 @ 21:10:38
URL: http://mariamarmelad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0