Så var den här dagen snart slut då.

Idag har det varit en sån där dag som man egentligen inte vet vad man gjort...måste tänka efter lite.......Letat syltkittlar på alla upptänkliga ställen. Tydligen så ska alla koka sylt nu för tiden. Ingenstans fanns det någon kittel eller kastrull. Till slut hörde BM av sig och jag fick låna en av henne. Så nu ska det kokas.....På eftermiddagen ringde killen som fixat vår bil och sa att vi kunde hämta den. Han hade inte behövt göra annat än att justera bromsarna lite. Billigt lät det....hm...man vet ju aldrig numera. I vilket fall som helst så åkte vi dit och hämtade Toyotan och lämnade bussen. Där är jag säker: det lär INTE bli billigt. Men vad gör man? När vi ändå var i Grycksbo åkte vi in till kartongfabriken och köpte kartonger till marmeladburkarna. Det blir fina julklappar det. Nu kan vi packa färdiga lådor och sälja i set.
Avslutningsvis så har jag druckit kaffe hos BM...och snackat lite skit...det behöver man ibland. Nu är det någon som förskansat sig i soffan och tittar på hockey...sedan fotboll. Själv ska jag plocka fram lite arbetskläder till morgondagen. Ska ju på biodling och sedan titta på bikupor jag hittat på blocket. De finns i Dala-Järna....nära och bra. Får väl se om jag kommer hem med ett gäng nya. Det roligaste jag gjort i hela mitt liv är att börja med biodling. Jag kan inte förstå att jag måste vänta hela vintern innan jag får lyfta på locket och titta ner till mina husdjur igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0