Prövningar.

Ibland undrar jag om någon där uppe testar oss....Skickar på oss dåligt väder för att se om vi har viljan att fortsätta med detta eller om den där uppe försöker säga till oss att lägga av. Jag tror på det första, men jag är inte säker.
I natt har det spöregnat igen....hela natten. Och det har blåst.....något kopiöst. Två marknadsdiskar har blåst omkull...en ligger mot en bil och det lär nog ha blivit skrapmärken på den bilen. Vi har sovit periodvis och vissa perioder legat och lyssnat på regnet. Klockan fyra skulle jag på toa. Bara att sätta på sig skorna och skutta ut i regnet....det var bara det att mina skor inte hade torkat efter kvällens spöregn. Men, det var bara att gilla läget och ge sig ut. Ena skon var torrare än den andra...alltid något. Så nu sitter jag här med skorna på och en är blöt och den andra skapligt torr. I natt sa vi också att om regnet fortsätter så åker vi hem. Det var mitt förslag och P tyckte det var superbra. Nu är det så att jag känner oss.......skulle inte förvåna mig om vi står här i regnet fram till kvällen och kränger munkar till...låt oss säga....fyra pensionärer som vågat sig ut. Vi får se, beslutet är vårt. Hör av mig ikväll...eller under dagen, beroende på vad vi tar för beslut. En sak till bara....visst är det mysigt att ligga i en buss och lyssna på hur det smattrar på taket? Säga vad man vill, men jag älskar det. Han där uppe får ge vilka tecken han vill.....vi fortsätter. Det här är livet det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0