Rödlöksmarmelad.....

...kan det vara något? Jag tror det och det ska jag få se idag. Det börjar kännas lite panikartat nu. Rönnbären måste ner i frysen innan de blir förstörda på träden och dessutom har jag ett stort lager med både lingon och blåbär som måste kokas. Men först av allt så ska det kokas rödlöksmarmelad idag. Vi åker när P har vaknat. Han var uppe och såg på tennis i natt så gudarna vet när han tänker krypa ur bingen. Funderar på att väcka honom tidigt idag. Har man ett jobb att sköta så har man.
B har vinterfodrat bina i flera dagar nu. De har fått fyra "bulor" men sockerlag och det behövs kanske två till innan de kan ta vintervila. Igår pratade jag med B i telefonen och hon sa att det var tjockt med bin utanför kupan. Det var så trångt att de kunde knappt landa på brädan när de kom hem efter sina flygturer. Jag fick ju panik. Trodde att de blivit utan drottning eller att de tänkte svärma. Huvvaligen. Ringde min bimentor som lugnade mig. Det är som det ska....de har bara höststädning och gör så där. Så med andra ord är bina bättre än mig. De tar tag i städningen till skillnad mot mig som bara softar. Skärpning önskas.
Har börjat tänka lite mer på londonresan också. Igår var jag inne på nätet och kollade upp tågbiljetter från flygplatsen in till stan. Verkade hur enkelt som helst. Dessutom hade de: åk fyra för priset av två. Kanonbra. Vi har bokat vandrarhem(fem minuter från Hyde Park) och vi har börjat titta på vad vi ska göra där. Jag och Bubblis, som båda gillar sushi, ska till en sushirestaurang där maten kommer åkande förbi gästen på ett band. Man plockar bara av den tallrik med mat som ser god ut. Dessutom köper man dryck av en robot som går omkring. Låter hur kul som helst.

Nu så....nu är det kaffe och så ska jag se om jag hittar något gammalt bröd i skåpen. Hörs ikväll.


Kommentarer
Postat av: Millis

Wow det lät häftigt! Jag är ju inte så förtjust i sushi men skulle väl följa med för robotorna!! ^^ Erik däremot gillar sushi så han vill nog följa

2010-09-14 @ 13:32:40
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0