Så där ja....

...då har jag fyllt på med lite självkänsla igen då. Just hemkommen från världens bästa föreläsning. Varje gång jag hör henne, Mia Törnblom alltså, så blir jag så fylld av jävlaranamma så det skulle räcka för flera år framöver. Men, som alltid så sjunker det undan eftersom...känslan alltså. Därför är det bra att gå och lyssna på henne lite då och då. Visste ni t ex att skitsnack står i proportion till hur vi känner oss själva. Snackar någon skit om någon eller något så mår den personen inte så jättebra innerst inne. Då behöver den göra lite "insättningar" på självkänsloområdet. Det gäller att bomba sig själv med positiva tankar. Tankar blir nämligen känslor, och positiva känslor mår man bara bra av. Eller hur?
Så, nu ska jag bli mitt gamla jag igen.......Det gäller att bara "leka" med kompisar som vill leka med dig. De som egentligen inte tycker om dig gör dig bara ledsen.
Tänk varje dag....flera gånger varje dag: Jag är helt härlig-Jag gör så gott jag kan och det räcker. Eller hur? Assa dig själv. Gör en piruett varje gång du gör något bra och säg till dig själv att du ÄR bra. Ska vi prova det...tillsammans? Jag börjar nu!

Kommentarer
Postat av: kicki

Jag är härlig!!!!woho

2010-09-07 @ 21:26:54
Postat av: Mamma

Jag med.....superhärlig!!!Woho.....

2010-09-07 @ 21:38:34
URL: http://mariamarmelad.blogg.se/
Postat av: brittmarie

skulle behövt höra henne tror jag

2010-09-08 @ 11:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0