Status quo....

...både vad gäller frosten och marmeladen. Igår kokade jag marmelad i 14 timmar och det syns knappt i lingonlådorna. Men det har blivit många burkar i alla fall. Tror att vi har runt 160 stycken av lingonmarmeladen nu. Vet bara inte hur jag ska hinna få allt klart. Rönnbären måste också kokas inom en snar framtid. Men, jag får ta en sak i taget. Idag åker vi hem. Vi måste det för vi ska ställa upp vagnen i Falun ikväll...ska jobba där i morgon. På söndag eftermiddag åker vi hit igen och stannar till på måndag eftermiddag. Bina måste börja få sitt vinterfoder nu. Resten av veckan är också fullbokad. Panik...när ska bären kokas? Måste kanske ställa in en resa till Stockholm på onsdag. Det ordnar sig alltid.
Jag ska strax ta en macka och en kopp kaffe med mig ner till älven och fika lite. Efter det....marmeladkokning i några timmar. Vi hörs när jag kommit hem igen.

Kommentarer
Postat av: brittmarie

vad är det i falun?

2010-09-03 @ 10:07:03
Postat av: Lillemor

Supergod lingonmarmelad, kan det ha att göra med spriten???

2010-09-03 @ 13:33:39
Postat av: Maria

Brittmarie: Det är en musikfestival...drogfritt och gratis inträde. Mycket folk men mest unga.

2010-09-03 @ 20:18:48
URL: http://mariamarmelad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0