Valdag och marknad.

Idag är det val....får väl se om det behövs en gravöl till kvällen. Själva ska vi stå och sälja munk på en tråkig marknad. Jag har just varit ner med disken och då visade det sig att en godisförsäljare i närheten hade blivit av med allt sitt godis i natt. Någon hade kört fram en lastbil och tömt hela släpvagnen på sötsaker. Konstigt att ingen reagerat. Det bor ju folk i bussarna i närheten, men de kanske trodde att det var försäljarna själva som packade om. Nu har de i alla fall ringt polisen, men det lär väl bli svårt att få tag på tjuvarna.
Själv mår jag ganska bra idag. Har fått sova skapligt och jag känner mig pigg. Ska strax dricka lite kaffe och så ska jag göra toast inför dagens försäljning. Vi hoppas på en bra dag, men hjärnan säger något annat. Det är ju dagarna före barnbidrag, pension och lön. Folk har helt enkelt inte pengar.

Gör er plikt nu.....gå och rösta.


Kommentarer
Postat av: Millis

Fyndigt Maria! ^^

2010-09-19 @ 14:53:26
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0