Vintervila....

...ska det bli för bina idag. Har kokat sockerlag och lagt fram alla grejor som behövs för att ge dem en så bra vinter som möjligt. Måste bara till Faluhus och köpa lite frigolit också. Sedan ska vi se om de inte överlever vintern....i alla fall om den blir som vanligt. Skulle det bli en vinter lik den förra så vete katten om de lever till våren.
I natt har vi sovit i Duvnäs. Det börjar bli lite kallt, men man får väl sätta på sig kläder. Vi somnade som små grisar redan vid nio, efter att vi sett en halv film....som det inte gick att få svensk text på, så vi fick träna vår engelska. Det var väl i och för sig ganska bra, att träna, men inte när man är trött som en gnu.
Som sagt, idag är det biodling och sedan, när de ligger i ide så måste vi sätta fart med marmeladen. Nu gäller det att få ut den till ev köpare. Igår frös vi in lingonen som är kvar. Det finns inte tid att koka den här veckan.....men nästa...då ska det jobbas. Jag hoppas det går bra. Marmeladen är liksom min pensionsförsäkring. När jag blir opererad så blir det steloperation och då vet jag inte om jag klarar munkvagnen så mycket. Då känns det bra att ha något annat som man kan ägna sig åt och som inte måste produceras snabbt när det står kunder och väntar utan något som kan ta den tid det tar.....om man planerar.
Idag fyller B år och jag väntar på att han ska komma och dricka födelsedagskaffe med mig. P sover....som vanligt och han skulle komma ner tidigt idag sa han!!!! Vi får väl se. De skulle lägga klart taket på ladan så det blir gjort innan vintern. Han dyker nog upp vad det lider.
Nu ska jag diska...inte så roligt, men det måste göras.

Kommentarer
Postat av: Millis

Hihi vad söt du är!! Tiden kommer nog gå läskigt långsamt dom här tre sista månaderna har jag en känsla av.

2010-09-06 @ 12:17:42
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0