Bisjukdom.

Bra dag...men nu är jag dödstrött. Torget gick riktigt bra idag och badmintonen gick också bra har jag hört. Nu ska det bara slappas...eller, jag kommer att somna ovaggad väldigt snart.

Har så smått börjat lägga ut lite krokar för att hitta en plats här i Borlänge eller Falun där jag kan ha två bikupor. Om jag hittar en plats kan jag få bin mycket fortare än de som ska vara i Vansbro kommun. Anledningen är att hon som ska hjälpa mig att få fler bin har samhällen både i Vansbro och i Gagnefs kommun. De bina som ska vara i Vansbro får inte ha den omfattande sjukdomen Varoa. Det beror på att Vansbro och en liten plätt någonstans i norrland är de enda varoafria platserna i hela Sverige. Vi måste skydda våra bin så länge det går och då får jag bara köpa bin till Vansbro i samma kommun och där är tillgången sämre just nu. Från Gagnef kan jag få bin tidigare, men då får de inte placeras i Vansbro. Omständigt är det men väldigt viktigt att det blir bra.
Nu...sängläge.

Kommentarer
Postat av: Millis

Ja det är klart :)

2011-04-11 @ 20:17:25
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0