Borlänge marknad.

Marknadsdag på hemmaplan. Ganska skönt faktiskt. Nära till dusch och en skön säng när dagen är över. Även om jag gillar att sova i bussen så vet jag att det får jag mer än nog av under säsongen. Har just varit ner och tittat till vagnen. Allt såg bra ut och det blir nog en fin dag. Solen skiner och det är så där lagom småruggit i luften...så där ruggit så man vaknar till ordentligt.

P ligger kvar i sängen och hostar. Vi vet inte om det är allergi eller en rejäl förkylning. Han tar sin astmamedicin...stark hostmedicin och huvudvärkstabletter, men det verkar inte hjälpa. Blir en lång, jobbig dag för honom. Han får ligga nu...så länge det går, för att samla kraft till dagen. Jag ska in i duschen och sedan leta på lite arbetskläder. Har växt ur förra årets arbetsbyxor....tror jag. Vågar inte ens prova, för då blir det mer än en liten vårdepression. Tar något annat istället.

Det lär inte bli så mycket bloggande under dagen, men ikväll får ni höra hur det gått. Ha en bra dag...njut av solen.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0