Klädbytardag på lördag.

Äntligen stod prästen i predikstolen.......kan man börja en bok....Här hos mig börjar jag: Äntligen stod vagnen på Sveatorget. Allt är förberett....munkmaskinen står i våg...socker och läsk inhandlat....påsar framlagda och toastingredienserna i kylen...kan det bli bättre?

Det började visserligen lite segt med regnet som öste ner som vattenfallet vid Sipi falls (ligger i Uganda...på vägen mot Nilens källor), men vän av sommarregn lade jag mig i soffan med en god bok...drog upp filten till näsan och njöt av att höra dropparna mot fönsterrutan. Allt har sin tid. När regnandet lugnat ner sig åkte vi mot Islingby och hämtade vagnen...kopplade på och var på rull.....Härligt, härligt.

Läste i Dagens nyheter att det ska bli klädbytardag över hela landet på lördag. Va roligt! Jag är ju överförtjust i begagnade kläder...och har alltid varit. Jag har gått i min pappas gamla avlagda jackor och tröjor....gått i min gammelmormors kappor och kjolar. Har alltid haft svårt att handla i vanliga affärer...nej tacka vet jag Myrorna och Emmaus. Där kan man göra fynd. Nu är ju jag tyvärr borta och jobbar på lördag...och med tanke på hur många ställen här i Borlänge som hade annamat klädbytardagen så gör det absolut ingenting. Ingen....ingen lokal i stan hade något byte av kläder. Däremot har Vansbro en lokal....I Skamheds bystuga är det barnklädesbytardag. Mora har också och i Malung finns det. Jag får väl ta en tur till Myrorna på måndag veckan efter istället. För er som är intresserade kan jag meddela att det är Naturskyddsföreningen som arrangerar...och på deras hemsida kan man läsa mer.
Nu ska det slappas resten av kvällen. Herregud..jag har väl slitit nog för idag va? Synes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0