Kruskavlar.

God morgon på er. Vad skönt jag har sovit i natt. Vi stängde av fläkten när vi kröp till sängs....den låter så förbaskat...men det hade hunnit bli varmt i bussen. Lyssnade lite på en talbok, men stängde av när jag insåg att jag inte hade uppfattat de sista minuterna....trött, med andra ord. Värmen höll i sig i bilen. Behövde inte sätta igång den alls under natten, och det var skönt.

Vaknade och hörde ett ljud som jag tyckte mig känna igen, men kunde inte komma på vad det var. Låg och lyssnade en stund och sedan var det bara att kliva upp. Väl utanför dörren kom jag på vad det var för ljud. Det var ju tunnbrödsvagnens personal som bakade. Jag hörde det där ihåliga, monotona ljudet av kruskavlar mot en arbetsbänk. Det ljudet kan göra mig vansinnig i Rättvik. Där ekar det på ett annat sätt och låter som de arbetade inne i vår buss. Likaså i Malung....där står de ännu närmare och gör mig tokig. Nu är jag i alla fall uppe och skuttar. Ska strax ta lite kaffe med mig och ta en runda för att se om det kommit några fler knallar. Igår var det ovanligt få som kommit....men de kommer nog nu på morgonen, de flesta.

Hoppas jag får så mycket att göra idag att jag inte hinner blogga....men då hörs vi ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0