Pamoldag.

Det var ingen vägg jag var på väg in i igår...det var ju bara en riktigt jäkla förkylning. Dagen har gått i Pamolens tecken. Två stycken var fjärde timme och det höll oss iallafall på benen.

Skaplig dag faktiskt. Det har gått för runt i stort sett hela dagen. Inga tjugometersköer, men det kom någon hela tiden.

Väl hemma tog P disken och jag åkte till City Gross och handlade....till Tempo och handlade...och till Willys och handlade. Svor när jag kom hem....Jag ska aldrig handla ensam mera. Åka bil...parkera...hämta kundvagn....baxa in kundvagn....lyfta i tunga saker i vagnen....stå i kassakö....baxa upp varorna på bandet....betala...baxa ner dem i vagnen igen...styra en tungstyrd vagn till bilen i grus och gropig asfalt...in med allt i bilen...och så samma sak på nästa ställe...och nästa. Skittråkigt.

Nu är det definitivt läggdags för mig...och P. Vi har aldrig varit sjuka samtidigt förut...vi har aldrig varit sjuka som nu, någon av oss. Känns lite ovant att höra någon snora och snörvla bredvid sig...ny erfarenhet. Så nu tar vi vår trötta lekamen och ger oss själva en lång natts välbehövlig sömn. I morgon väntar, som det brukar vara, den bästa av marknadens dagar. Det är halva priset på karusellerna och då kommer det folk vill jag lova.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är därför man inte ska veta riktigt vad man ska handla, så det åker ner lite roliga saker i vagnen också! ^^ Då blir det iofs ännu tyngre och köra men då är det roligare iaf :)

2011-04-16 @ 20:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0