Lakrits, Pippi och feber.

Ja, i vilken ände ska man börja tro? Städdag blev det...gnodde runt och putsade och fejjade...dammade och dammsög. Blev riktigt nöjd faktiskt. Blev så himla svettig bara. Hade balkongdörren på vid gavel hela tiden...inte hjälpte det...övergångsåldern gissade jag. Jag har väl blivit kärring.

Tog en paus och läste söndagens DN som blivit liggande oläst av någon anledning. Och nu ska ni få höra...Vet ni att man lever längre om man går till affären varje dag? Fattar ni? Om man shoppar får man några år till. Blev riktigt orolig...jag som hatar att handla, vare sig det gäller mat eller kläder. Måste jag gå en shoppingkurs för att få upplev några fler ljuva år på ålderns höst? Men....om jag går och handlar varje dag...och blir så där stressad av folk och köer...då borde jag väl dö tidigare av den anledningen. Sammanfattningsvis så fortsätter jag som jag brukar...dör gör jag ju hur som helst.
En annan sak som stod i tidningen....Lakrits är inne!!! Och det säger dom nu...Det har jag vetat i snart 50 år. Jag har alltid älskat lakrits och nu ska det tydligen vara i allt....i godis, glass, mat och t o m shampo och parfym. Nä, nu gick de för långt. Jag håller mig till lakrits i godispåsen. Då får jag ha det för mig själv eftersom det bara är jag som gillar det här hemma.

När jag läste om lakritsen kom jag på något annat som är populärt nu...och som då får mig att inse min ålder...för nu har man varit med ett helt modevarv...igen...Pippitröjorna. Hade en sån när jag gick på högstadiet. Skitsnygg var jag...så modern och inne. Jag kan än idag känna exakt samma känsla som jag hade då, när man gick längs riksvägen..på väg till OK (hette ic i början av min godiskarriär) för att köpa godis. Va snygg man var!!


Nog om detta. Läste iallafall klart tidningen och städade klart...pratade med P i telefonen och han sa att han fortfarande kände sig hängig...då...då fattade jag. Jag hade inte kärringsvallningar...jag hade feber. Kollade ...jodå det stämde så bra. Hur sjutton ska jag ha tid med det nu? Inte en chans. Det blir tidigt ryggläge ikväll och inställd träning i morgon bitti....
Gonatt på er...höres.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0