Inga hästar idag.

Det blev en latdag idag...även om det är flera timmar kvar av det här dygnet. Inte ens dammsugningen blev gjord...och det var då detsamma. Matlagning är väl det enda....

Fjalar är på väg hem nu. Har fem timmars bilkörning framför sig...ensam. Tråkigt. Jag vet själv hur "kul" det är att köra till Sollefteå utan sällskap.
 
Vi var på Kupolen och skulle köpa en dalahäst...beställning från någon kompis däruppe. Tror ni att det fanns? Tja, på en svindyr affär...inget alternativ. Vi letade då efter något med dalahästar på...typ...en nyckelring...handduk....servetter....inte någonstans fanns det att uppbringa. Det slutade med att det blev en ask med hästar i choklad. Får duga. Men konstigt var det...att det inte fanns någonting för turister att köpa som påminner om vårt vackra landskap...och då ska ni veta att hela köpcentrat var smockfullt av sportlovslediga hitresta.

Nu ska jag sova middag. Vaknade i fyratiden idag, så jag har redan gjort ett helt vakenpass. Lite sömn gör nog sitt till...och sedan ska jag se hockeyn på tv. Kan vara minnesvärt att se en match som spelas ute. När såg man det sist? När man var 10 år och det inte fanns ishallar,förmodligen.


Kommentarer
Postat av: Millis

Vart kolla ni? Jag vet att tobaksaffären brukar ha och sen har väl gallerix också? Och så turistbyrån på stan förstås. Men dom är ju jättedyra överallt tyvärr :(

2011-02-26 @ 22:18:43
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0