Jamenherregud.....

...vad snö det har kommit. Tittade ut och trodde inte mina ögon...men Virre skulle ju ha skjuts ner till bussen, så det var bara att gilla läget. Pyltade på mig mina älskade täckbyxor, jacka, mössa och vantar och gick ner till bilen. Planen vid bilen var plogad, men de hade ju lämnat en stor....då menar jag stor...snödriva bakom bilen. Ingen spade hade jag heller. Fick sparka bort drivan...sätta mig i bilen och ta en jävla fart bakåt. Klarade mig från att repa grannarnas bilar och helt plötsligt stod vi på "fast mark". Skönt....tyckte jag. Det skulle visa sig att den manövern var rena barnleken mot vad som komma skulle. När vi rullade upp för den lilla backen mot vägen...vad fick jag se? Jo, en oplogad, spårig väg där det kommit minst 3 decimeter. Bara att ta fart igen då och sladda sig fram i spåren. Bilen gick hellre än bra och det var nära flera gånger att jag hamnade i snöplogkanterna. I korsningen stod en bil som kört fast.....och vi som har en sån låg bil. Svalde oron och fortsatte ner mot stan.
Där var det något bättre, men de hade bara hunnit ploga en liten del av den parkering där vi brukar stanna. Nu gick det bra och Virre kom ordentligt på bussen. Jag hade samma mardrömstur framför mig igen...den här gången åt andra hållet. Kom på att jag ringer P och ber honom vara beredd med snöskyffel. Jag var så säker på att jag skulle köra fast. Sagt och gjort....tog upp telefonen och slog numret hem.....Ring...ring.....ring....ring. Fan...kom på, att av alla dagar så var det just den här dagen som P sov med öronen fulla av revaxör och bomull. Han hade stoppat in stora sjok av bomull igår kväll....Så inte hörde han något. När man som bäst behöver dom.....
Klarade mig hem med ett nödrop...utan hjälp från någon karl...kan själv!!! Nu ska jag strax väcka honom och vi ska ta ett krismöte angående resan mot finnmarken idag. På löpsedlarna stod det. Lämna bilen....ska vi dra vagnen själva då? Vi får ringa och höra hur det ser ut där borta, men det är inte utan att man avundas Virre som redan innan det här ovädret bestämde sig för att stanna hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0