Måndag och migrän.

Det började inte så bra idag. Vaknade och låg kvar en stund. Plötsligt såg jag det välkända blixtrande bandet mitt i synfältet. Migrän! Shitt.....Fördelen nu för tiden är att jag har bra tabletter och att det, förmodligen med åldern, inte blir den där outhärdliga smärtan längre. Med åren har det blivit bättre och bättre. När barnen var små kunde jag ligga en hel dag med värsta huvudvärken...så är det inte nu. Hinner jag bara ta medicinen i tid, så blir det inget mer än synrubbningarna....och de går över på en timme.

Väl uppe drog jag till Gustafs bröd och köpte nybakade frallor till morgonfikat och tankade bilen. Nu väntar jag på att Ica ska öppna så jag får handla lite och klockan tio ska jag stå och armbåga mig fram bland pensionärerna vid blomsteraffären. Jag ska köpa "gamla" rosor som ska torkas till fudgen. De säljer ju ut "gamla" blommor på måndag vid öppningsdags. Förra gången hann jag knappt få något med.....men idag är jag laddad.

Nu måste jag fråga en sak. I natt drömde jag....ingen speciell dröm, men det som slog mig var att när vi talade med varandra i drömmen så rörde vi inte på läpparna....alltså, jag hörde bara i mitt huvud vad vi sa till varandra. Är det så...att vi inte rör på munnen i drömmen...eller är det jag som drömmer knäppt...eller var det bara just den här drömmen som var så? Jag har aldrig tänkt på det förut. Frågade P om det i morse.....han hade inte en susning....hur jag nu kunde tro något annat......Vet du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0