Packa....

...koka...planera...skriva....etikettera....skära....knyta....osv...osv....Det är vad jag kommer att ägna den här dagen åt. Packning inför marknade i helgen. Lite ringrostig blir man efter att ha varit ledig så länge. I slutet på varje säsong går det som på räls...pang, pang...så är allt på plats, men när man börjar igen...då är det segt. Vi brukar skratta åt varandra när vi står som handfallna och inte vet var någonting ska vara. Så är det nu, men det ska väl lösa sig. Tydligen har jag kommit in i en period då jag måste leta efter allt. Hittar ingenting. Just nu letar jag efter skyltarna till alla marmelader...vart är de? Källaren förmodligen, men jag har nyss varit ner dit och hittade inget. Får ta en vända till.
EN annan sak ska jag göra idag. Jag har blivit bjuden på lunch av en god vän, vars dotter öppnat ett urmysigt café i hantverksbyn. Ska ta massor av bilder och så ska ni få se när jag kommer hem.
Nu tar vi väl lite kaffe innan jag väcker P?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0