Tacksamhet.

Igår kväll var det ett av mina favoritprogram på tv igen. Jakten på lycka. Den här gången var det lika bra som vanligt. Varje tisdagkväll sitter jag med papper och penna framför mig och skriver...och skriver....jag skriver ner allt bra som sägs. Igår handlade det om tacksamhet. För att bli lycklig skulle man skriva ner allt man är tacksam över. Jag har gjort den övningen förut, men det kan aldrig vara fel att göra det igen. Här kommer några saker jag är tacksam för: Jag är tacksam över att jag har fyra fina, friska barn....som jag är stolt över. Jag är tacksam över att jag har mina föräldrar i livet och att jag kan ringa och prata med dem, båda två...när jag vill. Jag är tacksam över att jag fått möjligheten att jobba med något roligt och stimulerande...något jag själv har valt. Jag är tacksam över att livet gett mig hårda törnar och att jag lärt mig mycket av det....lärt mig att inte se allt i svart eller vitt och att inte ge upp. Jag är tacksam över att jag tycker om att umgås med mig själv...bara vara ensam en stund då och då....att tanka lite...fylla på bränsle.
Det var några av de saker jag är tacksam över. Finns mycket mer, men det får räcka för nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0