Vart kom inspirationen ifrån?

Äntligen....säger Gert Fylking när årets nobelpris i litteratur presenteras. Äntligen säger jag när min inspiration infinner sig. Har väntat så länge, men idag kom den. Kanske bara på snabbvisit, men i alla fall....Fick för mig att jag äntligen skulle ta tag i min längtan efter ett vettigt alternativ till alla batterier, som ligger längst ner i återvinningshinken...bland allt annat kladd.
Har funderat på en batteriholk. Sagt och gjort. Inhandlade en holk på ÖB...billigt och bra...skulle kunna monteras av ett barn på sex år. Ska kanske säga då att jag lyckades vända några bitar åt fel håll först. Det ser jag som ett tecken på att jag i vissa avseenden har barnasinnet kvar...typ sexårsåldern då....eller strax under.
Limmade...hamrade...målade och fixade och vips....så var den klar. Va skönt. Nu, när den är på plats så väntar vi på nästa inspirationstillfälle.


Perfekt holk...nu behöver jag bara stoppa i batterierna i hålet...tömma när jag tycker (taket går att lyfta på) och njuta av en funktionell inredningsdetalj. Jag tycker nämligen inte om att köpa saker som inte fyller någon funktion.
Nu ska jag laga lite mat och se om jag kan känna för att börja virka små Amigurumis...inte hört talas om? Små, små virkade figurer som är så populärt nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0