Det blir aldrig som jag sagt....

...men jag ljuger då inte...det bara kommer andra saker emellan. Som igår t ex. Lovade ju att det skulle bli fudge...och det hade det blivit om inte svåger med pojkvän dykt upp...och stannat tills jag blev trött. Ni vet ju att jag brukar somna tidigt. Så vid elva var jag så gott som dödstrött. De gick strax efter....inte för att jag visade att jag var trött....det såg de inte, utan för att de skulle hem bara.....Jag gjorde mig i ordning för natten och kröp ner i sköna sängen. Vad hör jag då? Grannen.....som har fest...den här helgen också. Fan!! Allt hörs mycket tydligare sedan vi bytte sovrum. Det var skrik och vrål....slammer och ommöblering.....och riktigt hög musik. Vad grinig jag var...ojojoj. När klockan var halv fyra fick jag nog....hoppade i mina kläder...tog tre djupa andetag och gick över till grannen...han bor i porten bredvid...så det var inte läge att gå dit i pyjamas direkt! Satte fingret på ringklockan......-Det ringer på dörren, hörde jag en pipig tonårstjejsröst säga. Jag var beredd på en vass argumentation där ute i trapphuset (där det för övrigt lät tusen gånger värre än hemma hos mig), men killen som öppnade dörren var inte dyngrak...inte otrevlig...och han lovade att skruva ner musiken. Nöjd och glad traskade jag hemmåt och kunde konstatera att musiken tystnade....det gjorde inte snacket där inne, men det fick jag ta. Att jag sedan inte lyckades sova ikapp den uteblivna sömnen är en annan sak. Får väl bli liten middagslur i soffan idag då.


Kommentarer
Postat av: Millis

¨åh vad störande. våra grannar håller låda varje helg. tror han är dj eller nåt... igår vibrerade det i hela lägenheten. tur vi är nattugglor :p

2011-01-16 @ 13:57:05
URL: http://ivarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0