Frustration.

Ja, det var precis det som blev igår. Ingen blogg! Hela dagen gick i bläää-tecknet. Ingenting kändes bra...hela livet var pest och jag ville bara försvinna från jordens yta. Idag känns det bättre. Vi har pratat och pratat. P har lovat vissa saker som gör att jag mår bättre igen. Han brukar lova....Vi får väl se hur det går. Det finns saker som jag skulle behöva skriva av mig, men av hänsyn till P ska jag inte göra det....än.
Om vi tar det som jag har lovat er då....sammanfattning av året som gick: Det var ett hektiskt år. Munkvagnen gick för fullt från April till Oktober. 51 nätter i bussen. Jag gillar att sova i den. Vi var till Motala i söder och Järvsö i norr....Peace&Love var som vanligt en "jävlig" vecka, men ack så välbehövlig för ekonomin. Likaså Classic carweek i Rättvik. Full fart! Däremellan startade vi upp Sweet Home Dalarna...inköp av bär, sådd av rabarber och andra växter för framtida behov, inköp av bikupor och bisamhällen, kokning av marmelad, doppning av knäckebröd och allt pappersarbete.....miljökontor i Vansbro och Borlänge, skatteverket, bolagsverket och anskaffning av lokal för tillverkning. Vi flängde som skållade råttor mellan munkjobb och bärkokning...tittade till bina och lärde oss så mycket. När sen munksäsongen var över skulle vi ha det lugnt och skönt. Pyttsan. Då började beställningarna på marmelad och framförallt glöggen rasa in. Vi stod sena nätter och tidiga morgnar och jävlades med marmelad som blivit för lös, choklad som tempererats fel och blev flammig. Ja gud vad vi slet. Men vi var också på stor släktträff, åkte till London och så fick jag ett barnbarn.
Nu har det gått ett år och vi ser fram mot det här nya......Kanske blir det lika hektiskt igen, men vi är mer förberedda nu. Vet vad som kan vänta....eller inte. Nu tar vi nya tag, och försöker få in en liten semester för att ladda batterierna då och då.
Idag är det slödag, men i morgon väntar jobb igen. Vi ska provlaga nya recept. Det ska bli chutney och godis. Ska snart väcka P....det är sport på tv. Om Tulavippan är öppen så ska vi ta en sväng dit...lite semester.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0