Gåshud.

För några dagar sedan skrev jag om vad som skulle kunna ge mig gåshud. Dagens nyheter hade en fråga om vad som fick människor att känna den där härliga, pirriga känslan. Då visste jag inte vad jag skulle svara. Nu har jag tänkt lite. En sak som jag vet ger mig gåshud är när man är ledig...går hemma och skrotar...mår jättebra och så spelar de plötsligt en älsklingslåt på radion....när allt stämmer...humöret, känslan av välbefinnande och så...som grädde på moset...en riktigt bra låt. Det är då jag skruvar upp volymen så högt det går...hoppas att grannarna inte är hemma och bara njuter. Jag kan egentligen inte säga vilken låt det är, för det kan vara olika från gång till gång...det handlar om vilket humör man är på.

En favoritsångerska är ialla fall Anouk. Hon kan få mig att spela luftgitarr i köket.....
Idag har vi vägt upp munkmix. Attans vad skönt att det är gjort. Nu är det bara att tillverka munkar...tills vi måste beställa mer mix...men det dröjer ett litet tag....Jag har varit på biblioteket idag och lånat en bok om konservering och torkning av frukt och bär. Kanske kan jag hitta något bra sätt för framtida produkter. 
Annars så sitter vi här igen....P väntar på hockey på tv. Leksand mot Rögle...det blir tufft säger han.....Jag då? Ja, jag ska plocka ihop lite "skrot" som ska säljas, ges bort eller slängas. Det ska rensas...om ni hört det någon gång förut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0