Kryddinferno.

Ibland fattar jag inte hur jag tänker......Nu har jag dragit igång med att rensa ur köksskåpen...började med kryddskåpet.....vilket mörker!!! Hur i hela friden har alla dessa kryddburkar hamnat i vårt skåp? Hundratusen olika sorter...varav minst hälften aldrig har använts...vet inte heller (trots att jag är kock) vad alla ska vara till. Men nu har de satt sin sista potatis. Jag är skoningslös....död åt den Italienska salladskryddan där datumet gick ut för flera år sedan....död åt kanelburken som jag haft med mig sedan Erik var nyfödd!!! In med...ja, nästan ingenting...bara det vi verkligen använder. Snyggt blir det...men nu börjar inspirationen tryta....det var det jag menade med att jag inte fattar hur jag tänker....Visste ju att det skulle bli urtråkigt långt innan jag blev klar. Så, där står jag nu....hela köksbordet och hela bänken full av oidentifierbara kryddor som ska ut.....burkarna i plaståtervinningen eller glasåtervinningen...locken i metall.....kryddorna i kompostpåsen.......*suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0