Lapplisa.

Jag älskar lappar. Överallt ligger det lappar med små ord eller långa meningar, med inköpslistor eller görasaker. Sedan jag lärde mig skriva har jag "lappat". Hittade en hög lappar på mitt skrivbord, som ska städas. Vissa saker vet jag att jag skrivit...och vissa har jag inte en aning om...är det verkligen jag som skrivit...och vad menade jag med det? Här kommer några smakprov på dagens fynd:
Blogg-mormor-tonår i Vansbro-Lilla Europa-kattsand överallt.
Iste-syltade kantareller-syltad ingefära-dekorerade pepparkakor.
Kicki lampor.
Dela julen med någon-upplåta sängplats-senap-nypon.
Agar-agar istället för gelatin.
Sök på skorpor o.dyl-chutney-ansvarsförsäkring.
Trälåda med låga kanter, betsad? Keramik el tovad frukt.
Tant-de-lux-rynkor-gäddhäng-gråa hår.
Klädnypor-lappade jeans-spets-rödlökscumberland-pesto.
Du formar själv ditt liv!
Sinnesfrid är lycka.
Plura-Eldkvarn.
Tagetes-äta?
Börja städa skrivbordet-lappar.

Ni fattar kanske att jag behöver städa upp lite...och kanske sätta mig ner och fundera ut om någon av lapparna är viktig. Skulle inte tro det, men några av dem är inspirationslappar...och DET är bra att ha...inspiration alltså.

Kommentarer
Postat av: kicki

det är ju perfekt med lappar, jag börjar förstå varför mitt skrivbord är fullt med post it lappar!! hmm...do you see a pattern?

2011-01-05 @ 23:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0