Lördag morgon...allt lugnt.

Hej på er...har tagit en promenad runt ett tyst Borlänge. Bara jag och några som var på väg till jobbet (tror jag) i bil. Det är grått och mulet, men jag skymtade solen genom molnen en stund. Kanske kan det bli en riktigt fin dag. Vi ska till Kicki och Pawel på smörgåstårta idag...Pawel fyller år på måndag och det är kalas i helgen. Gud va gott det ska bli. Det är nog flera år sedan jag åt smörgåstårta, om man inte räknar med begravningen i mellandagarna. Den var god, men man njuter inte riktigt när man samtidigt är ledsen. Men idag ska jag njuta....jag ska äta halva tårtan själv!!!!!
Såg ni på tv igår kväll? Skavlan. Vilket bra program. Jag fick hämta papper och penna för att komma ihåg allt bra som sades. Ta t ex att lycka kan vara ett litet ting...det vet jag, men ibland måste man bli påmind om det. Det har väl lite med mina inlägg om gåshud att göra. Får man gåshud så är det väl lycka? Det tycker jag. Då har man stannat upp och sett eller känt.....levt i nuet.
Försoning ger balans i livet....en annan klok mening som sades. Ska nog fundera på det...ordentligt. Jag behöver nog försonas med vissa saker...och människor. Men det är nog det svåraste...tycker jag. Kanske kan träna och lära mig.
Sist men inte minst....sluta vilja saker.....sluta längta, bara gör. Vilken bra idé. Så har jag varit under stora delar av mitt liv, men det har försvunnit. Jag har glömt bort hur man gör. Nu ska jag hitta den förmågan igen. Ska börja träna NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0