Lugnt och fridfullt.

Lördag morgon...snön svävar genom luften, sakta...stilla. Ute är det minus 17 och jag har tagit en stilla promenad i tysta kvarteren. Virre har just åkt till Kupolen med sin farbror. De ska köra karusell hela dagen. Stället har hyrt barnkarusellen för två dagar. Förmodligen för att dra lite folk så här i januari då alla är mätta och dästa efter julen. Tänk om jag hade haft en farbror som ägt ett tivoli när jag växte upp...jag som älskar att åka karusell. P sover...jag ska låta honom göra det...så länge han vill. Två morgnar i veckan som gått har han varit uppe när jag kommit tillbaka från Virretaxin. Duktigt.
Idag SKA det göras fudge. Nu får det vara slut på latmaskens framfart. Men först ska jag rensa lite i några lådor...
Idag är det också dagen då vi får äta vad vi vill....hur mycket vi vill. RÄKMACKA!!! Har jag längtat efter sedan i söndags. Jag ska göra en STOR...med hundra räkor...och stora klickar av majonnäs. Efterrätt....semla!
Nu...kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0