Receptkatastrof.

Eftersom P tillbringat hela dagen och kvällen med att se på idrott på tv har jag haft en ganska tråkig dag. För en stund sedan talade han om att han skulle se på tennis i natt...då fick jag ett ryck....plötsligt började jag rensa i receptlådan. Har ni det lika som jag när det gäller recept? Jag river ur smaskiga saker ur tidningar...lägger dem på hög i lådan och tror att jag ska baka och laga efter urklippen väldigt snart...och så blir de liggande i år...då menar jag år....många år. Idag var jag skoningslös. Bara sådant som jag gjort eller absolut ska göra sparades. Upptäckte att jag klistrat in saker för ca 25 år sedan och som jag ALDRIG provat. Nu fick det vara nog.

Så här såg högen ut när jag började....

...och så här blev den när jag var klar. Varför spara allt när det finns internet att leta i....?


Kommentarer
Postat av: ToastKerstin

Känner igen mig fast jag sparade mönster på saker jag skulle göra "så småningom"...till slut hade jag fler kartonger mönster och när jag gjorde min rensning blev det fyra st kvar...och jag har inte saknat ett enda mönster av de jag kastade...

2011-01-24 @ 08:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0