Sömngångardag.

Idag har jag verkligen kännt mig lealös....på ett behagligt sätt. Väckte P i lagom tid...låg och slöpratade en lång stund i den varma sängen. Piggnade till av dagsljuset som bröt fram bakom mörkläggningsgardinerna...en kopp kaffe och sedan bilen till Kupolen. Det var P:s tur att spela v-75 den här veckan. Han och gänget turas om...fem stycken är de och de har spelat i evigheter. Nu väntar vi alla på storvinsten....plötsligt händer det!!
Vi hade bestämt att det skulle festas på hamburgare idag. Styrde kosan mot Max.....smockfullt med folk....styrde vidare mot Maximgrillen. Där var det behagligare. Njöt av skräpmaten en stund och åkte sedan hem och slängde oss i soffan för att titta på skidor på tv. Det slank väl ner någon godisbit och lite läsk!!! Efter några timmar i soffan tyckte jag att jag skulle bättra på solariebrännan. Tog mitt solkort, pengar och ett glatt humör och gick de 50 metrarna till solariet. Stoppade pengar i myntinkastet...rafsade av mig kläderna i en hög på pallen och vände mig om för att lägga mig i "solen"......en spegel på väggen hängde i vägen.....vet ni vad jag såg? En fet...blek...äcklig kärring!!!! Nu får det vara nog!!! Aldrig mer hamburgermenyer...aldrig mer godis i soffan...aldrig mer någonting alls.....!!!!! Har till och med anställt P som personlig tränare. Då har det gått långt. Nu ska jag dricka ett glas vatten och sedan gå och lägga mig...vill helst ha en semla, men va f-n...Karaktär stavas det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0