Tittade på lägenhet...

...igår kväll. Nä....det blir inget byte. Vi bor kvar. Tog mig över till grannen för att titta på hans lägenhet. Hallen var tapetserad i mörkt/klarblått...hur nu det ser ut egentligen...mörkt var det ialla fall, och jag gillar inte blått. Så redan där kom jag in i ett negativt flöde. Köket...ja herre gud...köket! Ljusblå luckor med gamla krokar att öppna med....ni vet sådana där som mormor hade när man var barn...knallblått kakel i stora fyrkanter...och med ännu knalligare blommor i blått. Köksmattan påminde faktiskt om den mormor hade i köket under min barndom....gårbeigespräcklig...sån där där dammråttorna och smulorna lätt kunde gömma sig bland mönstret. Bänkskivorna var perstorpsplatta. Vi hade ett sånt köksbord hemma när jag var....5 år. Modernt då, men definitivt inte nu. Sovrummen var små...tyckte jag. Nu hade han som bor där väääldigt mycket grejor, så rummen kanske var som hos oss, men det såg inte så ut. Tapeterna ska vi inte ens tala om....Positivt då? Jo, när han öppnade badrumsdörren drog jag en suck av lycka...badkar. Jag som älskar att bada...och vi har bara dusch, men i nästa tanke kom...då får vi inte plats med tvättmaskinen. Så, summa sumarum...det blir ingen ny lägenhet...vi bor kvar och fixar till lite här istället. Skönt att ha bestämt sig.
Nu har jag varit ut och hejat på änderna vid vattenparken. Kom på när jag närmade mig att jag inte hade någon mat till dem, men det löste sig. Det stod en tant där med massor av bröd, så de blev mätta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0