Vinnarskallar...och så jag.

Nu är maten slut...efterrätten uppäten....disken diskad och vinnarskallarna har intagit köksbordet. Det är nu det börjar.....surret om oklara spelregler....anklagelser om fusk och tärningar som trillar över kanten och ner på golvet. Jag avskyr det, men tycker det är roligt att de andra vill trots att de käftar med och mot varandra hela tiden. Talisman heter spelet den här gången och jag vill inte ens titta på. Låter de andra svettas i köket. Själv funderar jag på att gå till porten bredvid och se om en granne är hemma. Vi har fått erbjudande om att överta hans lägenhet för han tänker flytta. Vi vet verkligen inte hur vi ska göra....om det är finare badrum tar vi den....om det finns plats att inrätta en liten kontorsdel, tar vi den.....men....vi har det ganska bra som det är nu också....varför ska vi ha mindre? Kan vi flytta i maj då vi har fullt upp med munkvagnen? Är det värt det? Orkar vi? Ja ni fattar kanske hur diskussionerna går här hemma. Funderar vidare.
Nu ska jag försöka få tag på en Spotify....ni som vet, ni vet....för er andra kan jag tala om att det är en musiktjänst på nätet.

Spinöto ( järnamål för att umgås) nu för tiden....samtal om telefoner och dataspel. Hur långt har det gått?

De som var mest avslappnade var nog Gabriel och hans mamma.

...och den som inte lagar mat....den får diska.


Kommentarer
Postat av: Kicki

Vill höra mer om lägenheten sen,tack för en trevlig kväll.puss

2011-01-30 @ 00:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0