Karaktär....noll.

Nu vet jag vad det är för fel...Det är karaktären som är obefintlig. Berättade ju igår om att jag ställde mig på vågen och fick en chock...och skulle göra något åt det. Ha....det gick ju inte så länge. Idag, när vi varit in på Ikea, behövde vi mat. Tog en burgare på Donken. I bilen, på väg hem en halvtimme senare sa jag till P: Det är sådana här gånger man ska ha support av sin man...kunde du inte sagt åt mig när jag beställde, att det vore bättre med en sallad? P svarade: Hördududu...du skulle ha hört dig själv därinne....du klev fram till kassan och sa på bredaste dalmål Vilken är den största hamburgaren ni har...jag är jättehungrig!! 1955..heter den så? OK...jag tar en sån....meny!! Ridå....

Som sagt...vi var till Ikea idag. Skulle ha de där stolarna jag pratat om. Jag och P är experter på att ta oss igenom varuhuset på kortast möjliga tid. Idag slog vi rekord. Det tog exakt 17 minuter från det vi kom in genom dörrarna till vi gick ut genom dem...och då hann vi med några impulsköp på vägen. Nästa gång ska jag stanna lite längre....tror jag.

Det kom en liten parvel på besök idag...gladare än gladast och härligare än härligast....mysfaktor nummer ett: Gabriel....farmors ängel. Fick pussa på honom en stund...livets efterrätt.


Har just kokat klart en provomgång av rabarberchutneyn som ska bli nästa vara i sortimentet....Jag säger så här: Köper inte ni den så gör jag det!!! Den godaste chutneyn jag smakat...Rabarber, vitlök, farinsocker och en massa annat gott.


Kommentarer
Postat av: ToastKerstin

Men nog är han bra go lilla Gabriel :)

2011-06-09 @ 07:16:32
Postat av: //barbro

...har kokat sån för flera år sedan, av grannens rabarber, kallade den för "ra-barbro-chutney"....

2011-06-09 @ 12:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0