Middagsbjudning och klädjakt.

Jaha...så var den bantningen förstörd då.....Varit hem till Abdul och hans familj och ätit. Kryddig fisksoppa med hembakat bröd....kycklingpaj med frisk grönsallad....vårrullar med tonfisk och räkor...och så världens godaste citrondryck....hemgjord med en lätt smak av vanilj. Efter det..kaffe med saftig äppelkaka. Kan det bli bättre tro?

På vägen hem därifrån åkte vi förbi våra vänners Thairestaurang för att säga hej. Det visade sig att de hade hur mycket rabarber som helst på sin gård...som vi fick ta....Nu står det 20 kilo rabarber i en låda på kökssoffan och väntar på att bli saft, marmelad och chutney. Hur ska jag få ihop det här nu då?

Men...först av allt ska jag leta på mina sommarkläder som försvunnit. Vet att de ligger i en blå Ikeapåse, men kan inte hitta den. Hur svårt kan det vara att hitta den i en "liten" lägenhet? Fruktansvärt svårt tydligen. Har redan skummat igenom varje garderob och klädkammare....men de finns inte. Sånt här gör mig frustrerad...kan inte släppa det för en sekund. Nu ska jag vända upp och ned på ALLT.

Vi hörs när jag hittat kläderna.....kan ta några timmar...eller dagar.....suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0