Rensningsnoja.

-Tänk om vi kommer att sakna ett riktigt kök, sa jag till P i morse...eller, jag tror klockan var fem...då räknas det kanske som natt för vissa. -Tänk om jag blir skitsur på dig och bara vill stänga in mig någonstans, vart ska jag då ta vägen? Det är jobbigt att förbereda ett compact livingliv. Mycket som rör sig i huvudet. Aldrig trodde jag att det fanns så mycket som måste planeras....så mycket det måste tänkas på. Finns det så små tv-apparater att de får plats? Måste man ha någon slags boxer till? Vad måste man spara för kemikalier? Tänk om jag får någon fläck på mig eller på något annat som måste tas bort.....får det plats några fläckborttagningsmedel? Våra tält och sovsäckar....vart ska vi göra av dem? Behövs de? Egentligen har jag inte tid med några munkar....inte heller några marmelader....jag behöver minst ett halvår på mig att fundera och sortera....Det är inte så att jag håller på att banga ur...nejdå....det ska bli så roligt, men gud va saker man har...som man förmodligen inte behöver.....och aldrig kommer att sakna, men det ska göras också....rensningen. Vad är egentligen viktigt i en människas liv? Förmodligen bara människan....och människorna omkring den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0