Bagerisamtal.

Det blev en riktigt bra dag ändå....Helt plötsligt så kände jag lite av den där inspirationen och orken igen...bara lite, men det räckte för att få något gjort och känna mig nöjd.
Jag har plockat i alla små papperslappar här hemma....jag och mina listor, ni vet. Överallt...i alla skåp och lådor finns det små minneslappar med allt jag har gjort (och borde spara som minne)..lappar om saker jag borde göra...eller vill göra...eller skriva om...Mycket är numera på väg till soptippen.

Sedan ringde telefonen.....från bageriet jag pratade om i morse. Först lät det som att det skulle komma ett nej när jag förklarade vad jag ville...men efter en stund så kröp det fram ett...jamen vi kanske ska försöka...kan du komma hit? Hoppas, hoppas, hoppas...att vi nu fått tag på någon som vill ta åt sig vår bakning...och bäst av allt: det är sååå nära hemma det kan bli.

Det är hockey....snart skriver jag inte det mera...ni vet ju ändå att det ALLTID är hockey på tv här...Virre har, som många tonåringar, stängt in sig på sitt rum...jag...jag ska passa på medans tider är att plantera om lite blommor inför våren. De kommer dö av chocken för det var mååånga år sedan de fick ny jord av mig...man ska inte skämma bort dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0