Fåglar.

Hittade min tovade skata ståendes ensam i ett mörkt hörn här hemma....
Kom då att tänka på mitt intresse för fåglar. Ända sedan jag var liten har jag faschinerats att dessa skapelser. Vad duktiga de är....spatserar fram på marken och pickar i sig det ätbara de hittar....på små smala ben...dessutom håller de balansen så himla bra utan armar...eller...har de egentligen armar? För om man studerar dem ordentligt så ser det faktiskt ut som de har armarna på ryggen...precis som gamla pompösa gubbar...spatserane omkring i parkerna på vårpromenad. Jag tror att de gömmer armarna för oss människor.De har dem nog under vingarna. På nätterna tar de säkert fram dem och sitter på sina grenar och slafsar i sig både frön och frukter medans fruktsaften rinner ner efter armbågarna. Ska kolla upp det där jag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0