Inspirationstorka...igen.

Jaha...då var inspirationen och orken borta igen då....Visste det! Värk i kroppen och tvivel på framtiden. Måste det vara så? Om solen kunde vara framme, så skulle det nog kännas bättre. Men...idag är det grått och trist. Jag skulle behöva sitta på "kontoret" hela dagen, men får se hur det blir med det.

Igår var jag i kontakt med ett bageri angående tillverkning av våra skorpor. De avböjde.....hade för ont om plats i bageriet och lite för mycket att göra för att våga säga ja till oss. Ringde ett annat bageri....mer hemåt...och chefen var inte inne just då, utan skulle ringa upp....inte gjorde han det inte. Kanske idag då....Annars har jag fler alternativ att plocka fram, men man vill ju helst ha det man tänker på i första hand. Hur som helst...det ordnar sig.

Sweet Home Dalarna står och stampar just nu. Ingenting händer...och just ingenting ska heller hända, men jag, med mina myror i brallan tycker att det känns för segt. Måste jobba...jobba...jobba för att slippa tänka så mycket.

Dricker ur mitt kaffe och funderar sedan på en promenad....men vart ska jag gå? Finns inga lugna, fina promenadstråk häromkring. Om man ändå vore "hemma".

Kommentarer
Postat av: Inger

Har du kollat med Zola? Närmare än så kan det ju inte bli och nu mer ägs det av bagaren. Familjen Tommos sålde förra året.

2011-03-10 @ 23:46:25
Postat av: Maria

Det var just Zola som var mitt första val och som avböjde pga platsbrist. Klart man ska gynna närproducerat om det går.

2011-03-12 @ 11:12:04
URL: http://mariamarmelad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0