Rårörsocker.

God morgon världen! Strålande sol och humöret är på topp. Kan det bli bättre? Igår kväll kände jag mig hängig. Ont i halsen och febrig, men idag känns det bättre. Vilken tur...för idag ska vi till Falun och kolla in Svenska skidspelen...om det nu heter så fortfarande....Prologen tror jag att de kallar det numera. Hur som helst...vi fick biljetter av Virres mamma...de hade över och erbjöd oss att åka. Ska bli riktigt roligt. Matsäck ska packas och varma kläder på, så blir det nog en kanondag.

Lovade att ni skulle få se nytillskottet i "marmeladfabriken". Gjorde en härlig blandning igår kväll. Rårörsocker, kanel, ingefära och kardemumma. Allt blandades i en skål och fylldes på i burkar. Kanongott att ha på morgongröten eller filen. Passar också att strö på t ex äppelpajen innan den körs in i ugnen.

Nu ska jag ta mig in i duschen och sedan leta fram sköna vinterkläder som passar för en dag med Northug och Jönsson. Vi syns när jag återkommer från dagens utflykt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0